Skip to main content

Elektronische toegangscontrole is de toekomst. Handige badgelezers, biometrische lezers of een codeklavier nemen de plaats in van een onhandig sleutelplan met dure sleutels. Zo weet je altijd wie wanneer welke toegangsdeur of -poort gebruikte én kan je heel snel toegangsrechten toekennen of afnemen.

 

De nadelen van een sleutelplan

Het opstellen van sleutelplannen is voor bedrijven, hotels, B&B’s, openbare instellingen,… altijd een hele klus. Wie krijgt met welke sleutel toegang tot welke lokalen? Zo moeten er hoofdsleutels aangemaakt worden die elk lokaal kunnen openen, terwijl andere sleutels slechts toegang geven tot specifieke ruimtes.

 

Het systeem met een sleutelplan is omslachtig, duur en sleutels geraken verloren. Wat als de moedersleutel verloren gaat? In principe moeten dan alle sloten en sleutels vervangen worden. Wat als een medewerker uit onvrede ontslag neemt, maar zijn sleutel niet inlevert? Moet je dan opnieuw alles vervangen?

 

Het laten bijmaken van een extra sleutel kost bovendien al snel een aardige duit. Met sleutels kan je bovendien onmogelijk opvolgen wie wanneer welke ruimtes is binnengekomen.

 

De voordelen van elektronische toegangscontrole

Elektronische toegangscontrole met elektrische sloten lost al deze problemen op. Centraal kan er via een webtoepassing of software eenvoudig bepaald worden welke badges of tags toegang krijgen tot welke ruimtes.

 

Je kan zelfs specifieke voorwaarden toekennen aan een bepaalde badge. Moet de poetsvrouw bijvoorbeeld enkel toegang krijgen op vrijdag tussen 9 en 14 uur? Geen probleem, met enkele muisklikken is het geprogrammeerd. Als er iemand uit dienst gaat, kan je zijn toegangsmogelijkheden meteen blokkeren, of hij de kaart of tag nu inlevert of niet.

 

Bij elektronische toegangscontrole heb je op elk moment een helder overzicht wie wanneer welke ruimtes betreedt.

 

Toepassingsmogelijkheden elektronische toegangscontrole

De toepassingsmogelijkheden voor elektronische toegangscontrole zijn enorm. We denken daarbij niet alleen aan bedrijven, maar ook aan appartementsgebouwen, hotels, B&B’s, vakantieverblijven,…

 

Zelfs particulieren hebben baat bij elektronische toegangscontrole. Dit kan bijvoorbeeld met badges, vingerafdrukken, een codeklavier of je smartphone. Je moet nooit meer angst hebben om je sleutel te verliezen. De deur gaat altijd open.

 

TIM-Security is gespecialiseerd in elektronische toegangscontrole. Contacteer ons hier voor meer informatie.

 

Close Menu

U kunt altijd op ons rekenen

Wanneer u kiest voor TIM Security, dan kiest u voor zekerheid. Zekerheid voor het juiste kwaliteitsvolle elektronisch beveiligingssysteem, maar ook zekerheid voor een uitmuntende naservice. Wij garanderen onze volledige service met eigen gespecialiseerde medewerkers.

Dringende depannages: 24/7

Tijdens kantooruren: 03 / 458 78 58

Buiten kantooruren: zie gegevens op eerdere klantencorrespondentie of zie uw Tim Security map.

Helpdesk tijdens de kantooruren

Tijdens de kantooruren kunt u met alle vragen terecht bij onze helpdesk. Onze helpdesk beschikt over alle technologische middelen om – mits uw toestemming – de goede werking van uw beveiligingssysteem op afstand te controleren.

Download hier Anydesk voor Windows of Mac